iframe>
mixpod: terpenjara masa

Sabtu, 02 April 2011

terpenjara masa

aku terpenjara masa...
waktu yang mengekang ragaku...

membuat ku semakin lama semakin mati...
dalam dekapan dosa yang menaungi...
hingga rantai kaki mencekik leher...

aku terpenjara masa...
masa yang hilang dalam genggaman...

hingga aku tidak dapat menyentuh semua rasa...
dan aku mulai mati dalam kehampaan...

aku terpenjara masa...
kenangan yang melekat erat di pundak ku...

kini memudar dalam dekapan perawan rindu...
bidadari membiru pelam kelabu...
memar meredam palsu semu...

aku terpenjara masa...
jiwa yang ingin terlepas terasa usang dalam keinginan...
terpatahkan dalam sunyi yang mencekam...

aku terpenjara masa...
birunya kini memekat lekat...
laut terasa asing dalam berjuang...

aku terpenjara masa...
hanya menunggu surat kuasa...
kapan sayap-sayap hitam akan turun berterbangan..

0 Komentar:

Posting Komentar

Berlangganan Posting Komentar [Atom]

<< Beranda